سی اشتباه دخترانه در ازدواج
...جوان 2...
شنبه 3 فروردين 1392برچسب:,اشتباه دخترانه , ازدواج , :: 9:55 :: نويسنده : ...

 

سی اشتباه دخترانه در ازدواج
 
 مورد وجود دارد كه دختر خانم‌ها را در همان شروع انتخاب و تصميم‌گيري براي ازدواج به اشتباه مي‌اندازد. به عبارت ديگر، بايد براي انتخاب شوهر مناسب از اين ۳۰ خطا دوري كنيد:
1 . بیشتر دختران در ابتدا از صداقت سخن به میان می آورند و می گویند که بهترین روش ، بیان موضوعات از روی صداقت است اما پس از گذشت چند جلسه ای از رفت و آمد خانوادگی کاملا مغایر با قبل عمل می کنند فکر می کنند که می شود به طریقی دیگر برخورد کرد که این اشتباه بزرگ و غیر قابل بخشش است.
2 . دختران در ابتدا خواسته خود را شفاف و صریح از طرف مقابل درخواست نمی کنند(مسکن ، مادیات و...) مثلا می گویند که اخلاقیات و معنویات برایشان مهمتر است ولی وقتی که پای عمل که می شود از کوچکترین درخواست مادی خود نمی گذرند.( باز هم عدم صداقت)
3. در مواقعی که پسران شرط دختران را در مورد مسائلی چون تهیه مسکن ، محل جغرافیای زندگی و... می پذیرند دختران بدون نگهداشتن حرمت طرف مقابل گاهی می گویند چه تضمینی وجود دارد که شما به شرط خود عمل کنید( ...و یا در سند ازدواج شرط انتخاب محل سکونت را به زن واگذار کنید) آنقدر روی این مسئله مانور می دهند تا طرف را بستوه در آورند در صورتی که پسر هرچه می گوید که بابا چشم ، می گویند ...........
 بهتر است وقتی قبول شرطی نمودند شما نیز حرمت قائل شده و بپذیرید و نگذارید اینقدر مسئله کش پیدا کند. و موضوع را اینقدر تکرار نکنید.
4. اگر خواسته ای دارید که خلاف گفته های قبلی شمارا ثابت می کند صادقانه خودتان مطرح کنید نه اینکه موضوع را از طریق خانواده بیان نمایید و بعد وقتی پسر به شما می گوید که فلانی قرار ما این نبود و شما بگویید که من این چیزها را نمی خواهم آنها می خواهند( یعنی مادر و پدرم می خواهند). این درست نیست(نوعی کلک زدن است).
خواسته های خود را با خانواده هماهنگ و یکی کنید.نگذارید هر یک از اعضای خانواده خواست های متفاوت مطرح نکند.شما باید نقش محوری داشته باشید.
5 . بعضی از دختران تحصیل کرده قدرت انتخاب و تصمیم گیری فوق العاده ضعیفی دارند حتی توان بیان منویات درونی خود(نسبت به شخص مورد نظر )را در داخل خانواده ندارند.و از این طریق اجازه می دهند تمامی نظرات اطرافیان که درک کمتری نسبت به موضوع دارند روی تصمیم گیریشان اثر منفی و غیر قابل جبران بگذارد.
باید خواستن خود( علاقه) رانسبت به شخص مقابل با خانواده محکم مطرح کرد و روی موارد مهم تاکیید وایستاد و پافشاری نمود. و از طرف مقابل حمایت کرد. ترس را کنار بگذارید.محکم بگویید که او را می خواهید.
6 . اگر به شخص مقابل اطمینان ندارید بهتر است ادامه ندهید نه اینکه مدام بخواهید اورا با توسل به شروط محدود کننده برای خود اطمینان قانونی بدست آورید.
7 . اگر شناختی نسبت به پسر دارید بهتر است دیدگاه و نظر خود را به خانواده انتقال دهید نه اینکه بگوئید که من به خانواده ادامه کار و شناسایی را واگذار کردم و خانواده خود (شخصا ) به نتایجی که من رسیدم برسد .حتما به خانواده جهت دهید.(در واقع شما باید هدایتگر باشید)
8 . وکیلی !!! که برای خود در جلسه خاستگاری انتخاب می کنید حد اقل مورد تایید و احترام شما باشد نه اینکه فقط قدرت چانه زنی به نفع شما را داشته باشد .به سابقه او نگاه کنید آیا او قادر به حل مشکلات شخصی خود بوده که بتواند گره از کار شما بگشاید؟
9. اگر از شما خواهشی نمود و خواست که شما در خود تغییری بوجود آورید ( اگر چه برای شما خیلی سخت بود) و خواسته او منطقی بود ( با اذعان خود) با روی خوش قبول کنید نگذارید موضوع از مسیر اصلی اش خارج شود. رفتار خود و خانواده را تنظیم کنید. احتمالا آن موضوع برای او اهمیت دارد که از شما خواهش نموده است و الا اینقدر پافشاری نمی کرد.و بدانید که او نیز حتما این کار شما را جبران خواهد نمود.(با تدبیر و ژرفنگر باشید)
10 . به پدر و مادر خود بفهمانید که به طرف مقابل علاقه دارید . زیرا پسر علاقه خود را به پدر و مادر خود اثبات نموده که به سراغ شما آمده اند. و الا خانواده خود را در سردرگمی رها و به نتیجه ای نخواهند رسید این حس شماست که آنها را هدایت می کند.
11. از روی غرور نسبت به شخص مقابل نگاه نکنید خود را گل و او را خار نپندارید .نگویید او چرا شرطش را مطرح می کند. اگر شما شروطی دارید پس او نیز حق طرح مسئله خود را دارد.
12 . هنگامی که شما در مواردی به قول خود عمل نمی کنید و می گویید که صلاح دانستم خلاف قول عمل کنم ( به خود این حق را می دهید) پس اگر او نیز به یکی از قول های خود عمل نکرد جنگ جهانی به راه نیاندازید.توجیهات اورا بپذیرید.( البته حتما شما قول او را نپذیرفتید و او نیز به قول خود عمل نکرده)
البته سعی کنید هیچگاه زیر قول خود نزنید.
13 . تهيه يك فهرست بلند بالا از خصوصيات همسر مورد نظر با تمام جزئيات و ريزه‌كاري‌ها اشتباه است. درست است كه بايد فردي را انتخاب كنيد كه خصوصيات او به نظرات شما شبيه‌تر باشد اما اگر زياده از حد محافظه‌كارانه عمل كنيد و تمام زير و بم او را مورد قضاوت قرار دهيد، بالاخره مواردي پيش مي‌آيد كه با فهرست شما همخواني ندارد و همين موضوع باعث مي‌شود به دليل مسائل جزئي، فرد مورد نظر را قبول نكنيد.
14. مقايسه هميشه كار را خراب مي‌كند. اگر دائم خواستگارها را با هم يا با ساير افرادي كه اطرافتان هستند( داماد خاله ها عمه ها ) و مورد تاييد شما قرار گرفته‌اند، مقايسه ‌كنيد، مطمئنا نمي‌توانيد تصميم درستي بگيريد.
15 . تمركز روي نكات منفي خطاي بزرگي است. يادتان باشد اگر به هر دليلي درباره مردها احساسات منفي در شما ‌وجود داشته، آنها را كنار بگذاريد و با ديدگاه مثبت، انتخابي مناسب داشته باشيد.
 16 . بعضي‌ها به خودشان اجازه نمي‌دهند كسي را دوست داشته باشند و اين مساله برايشان مشكل ايجاد مي‌كند. مثلا ممكن است فردي از بسياري جهات مورد تاييد شما و دوست داشتني باشد اما به دليل حرف و حديث‌ بي‌منطق و دور از عقل ديگران( مخصوصا کسانی که درک درستی از طرف مقابل ندارند)، مورد تاييد خيلي‌ها قرار نگيرد. در اين شرايط اگر فرصت دوست داشتن و بله گفتن را از خودتان بگيريد، خطاي بزرگي مرتكب شده‌ايد.
 17. بعضي دختر خانم‌ها كه از لحاظ مالی خانواده شان سطح بالاتری دارند، فكر مي‌كنند به دليل رفع نياز مالي مي‌توانند از موضع بالا صحبت كنند و شرط و شروطی راجب همه چیز داشته باشند و پسر حق بازگو کردن حتی یک شرط را هم ندارد. اين دختر خانم‌ها با اين طرز تفكر سد بزرگي مقابل خودشان ايجاد مي‌كنند و نمي‌توانند درست انتخاب كنند، چون مدام با سخنانشان ديگران را از خود مي‌رنجانند.
19 . در مواردي، دختر خانم‌ها انتظار دارند فورا عشق و علاقه شديد و رويايي بين آنها و همسر آينده‌شان به وجود بيايد و به عبارتي طرف مقابل فورا يك دل نه صد دل عاشقشان بشود. وقتي چنين توقعي دارند و زلزله مورد نظر آنها اتفاق نمي‌افتد، فورا دلسرد شده، عقب مي‌كشند. اگر انتظار داريد در همان برخورد های اولیه يك رابطه شديد عاشقانه به وجود بيايد؛ جلوي اين ازدواج، يك پرچم قرمز بزرگ نگه داشته‌ايد. با اين كار واقع‌بيني را كنار گذاشته‌ايد، در حالي كه دنياي ما كاملا واقعي است.
 20 . مرد ايده‌آل زندگي شما با مردهاي به اصطلاح ايده‌آل فيلم‌ها كاملا فرق مي‌كند. به عبارتي منتظر چنين موجوداتي نباشيد، چون فقط به فيلم‌ها تعلق دارند.
 21 . اگر سراغتان شخصی که دارای تحصیلات مناسب ( مخصوصا هم رشته ای ) ، شغل مناسب ، جایگاه اجتماعی مناسب ،فرهنگ مناسبی بود آمد زیاد اذیتش نکنید سختگیری نکنید از هر لحاظ ملاحظش کنید تنها به خودتان فکر نکنید. همه خصوصیات در یک فرد جمع نمی شود.
22 . پسران را ملزم به اجرای خواسته های اقوام خود( خاله، عمه ، دایی ، عمو ) نکنید نگویید ما دوست و دشمن داریم شما باید فلان کار را( نوع و محل مسکن مراسم ها خریدها و) انجام دهید تا آبروی ما حفظ شود مگر قرار است پسر خواسته های اقوام شما را تامیین کند. ساده بگیرید .شرایط مالی او را در نظر بگیرید. با حساب کتاب خود جلو نروید. حساب کتاب اورا مد نظر قرار دهید.او نیز حتما آبروی شما را درنظر خواهد گرفت.
23. هرگز اشتباهات گذشته را تکرار نکنید اگر اشتباه کردید سریعا جبران کنید یا نشان دهید که به اشتباه خود پی برده اید با غرور برخورد نکنید نگویید پررو می شود زندگی و ازدواج را شوخی نگیرید یک اشتباه و یک برخورد نا مناسب می تواند مسیر خوشبختی را تغییر دهد.
24. اگر گذشت کنید در حقتان گذشت خواهد شد.اشتباه هات خود را بپذیرید .
۲۵ . مهمترین نکته : اگر شخص قانعی هستیدخود را قانع معرفی کنید و الا اگر در ادامه صحبت های خاستگاری خلاف آن ثابت شود به شان و منزلت شما لطمه خواهد وارد می شود.بیشتر دختران خود را انسان قانعی معرفی می کنند اما در هنگام عمل همه چیز را مطالبه می کنند.(باز هم صداقت)
۲۶. خواسته های خود را طوری مطرح نکنید که آبرو و شخصیت طرف را مقابل خانواده اش ببرید همانطور که به فکر آبروی خود هستید به آبروی او نیز بی اندیشید.
۲۷ . هیچ وقت برای گرفتن امتیازی از او تهدید نکنید مثلا اگر فلان چیز را مطرح نمایید من همه چیز را کنسل می کنم . در واقع همه چیز در حد تعادل خوب است.
۲۸ . تمامی مسائل را یک بار با پسر مرور نمایید و پس از اجماع در حضور هر دو خانواده مطرح کنید نگویید مهریه و ... را بزرگتر ها باید تصمیم بگیرند.
شما نظر خود را حتما با پسر مطرح کنید چون این شما هستید که می خواهید زندگی کنید . و این پسر است که با شما زندگی خواهد نمود نه بزرگتر ها .(البته از بزرگترها مشورت بگیرید)
۲۹.اگر واقعا قصد ازدواج دارید . بدانید که تشکیل زندگی مشترک (همراه با خوشبختی)زحمت دارد . بزرگ اندیش باشید . منیت راکنار بگذارید.عشق چیزی جز دیگر خواهی نیست.این را بدانید که بیشترین گرفتاریها و تیره روزیهای ما از خود خواهی است.
۳۰. آنقدر مرد باشید که اگر او چند شرط شما را پذیرفت شما حداقل یک شرط او را بپذیرید.
بعضی از دختران از کم اهمیت ترین خواسته های خود نمی گذرند اما مهمترین خواسته طرف مقابل را نمی پذیرند . این عین ناجوانمردی است.(خواستن شهامت می خواهد.
 
 

نظرات شما عزیزان:

دنیای عشق وزندگی
ساعت12:36---23 آذر 1391
سلام وب جالبی دارین اما بعضی از مطالبتون ناقصند یا چیزی ننوشتین مطلب نداره
پایدار باشید};-


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 39
بازدید ماه : 838
بازدید کل : 19740
تعداد مطالب : 55
تعداد نظرات : 7
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

Online User